Νέα & Απόψεις
Μόνο ένας στους δέκα Έλληνες ασφαλίζει την κατοικία του PDF Εκτύπωση E-mail

 

Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με πολλές χώρες του εξωτερικού, το ποσοστό ιδιοκατοίκησης ξεπερνά το 80%, ωστόσο -αν και μοιάζει σχήμα οξύμωρο- μόλις 1 στους 10 ιδιοκτήτες κατοικιών έχει ασφαλίσει την περιουσία του για κινδύνους πυρός, διαρροών, φυσικών φαινομένων κλπ.

Αναζητώντας τους λόγους της χαμηλής ασφαλιστικής διείσδυσης σε έναν τομέα, στον οποίο οι Έλληνες είχαν ανέκαθεν μεγάλη ευαισθησία, αναμφίβολα προσανατολιζόμαστε και στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο μέσος Έλληνας. Ωστόσο φαίνεται πως βασικός λόγος είναι και το κενό ενημέρωσης. Κι αυτό γιατί οι Έλληνες ασφάλιζαν και προ ύφεσης πάλι στα ίδια ποσοστά τις κατοικίες τους, ενώ ταυτόχρονα τα περισσότερα συμβόλαια συνοδεύονταν από τραπεζικό δανεισμό. Μετά από την περίοδο 2000-2010 που ο κλάδος παρουσίασε ανάπτυξη και τα συμβόλαια αυξήθηκαν από το 7-10% των κατοικιών στο 10-15%, η εικόνα των ασφαλίσεων κατοικιών παρέμεινε στάσιμη.

Μεταξύ των απόψεων που έχουν διατυπωθεί για την εξέλιξη του κλάδου είναι και το κατά πόσο πρέπει να υπάρξει η υποχρεωτική ασφάλιση για συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως η κάλυψη σε περίπτωση σεισμού. Και εδώ η εικόνα είναι διττή, καθώς υπάρχει η πλευρά που υποστηρίζει ότι σε μία χώρα που οι σεισμοί εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα είναι απαραίτητο να προστατεύεται η περιουσία του ιδιώτη και σίγουρα την προστασία αυτή δεν μπορεί πλέον να του παρέχει το κράτος. Από την άλλη υπάρχουν και αυτοί που πρεσβεύουν ότι η υποχρεωτικότητα πρέπει να ισχύει στις περιπτώσεις που η βλάβη αφορά τρίτους και δεν είναι θεμιτό να εφαρμοστεί στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ανεξάρτητα από τις απόψεις αυτές και το ποια θα είναι η θέση που θα λάβει μελλοντικά η πολιτεία, η ασφαλιστική αγορά μεμονωμένα και συλλογικά πρέπει να εστιάσει στην ενημέρωση. Στην εκπαίδευση του καταναλωτή και του ασφαλισμένου μέσω των διαμεσολαβητών της, του διαδικτύου και τηλεοπτικών ή ραδιοφωνικών διαφημίσεων για το τι προσφέρει η ασφάλιση κατοικίας και με τι κόστος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών λόγου χάρη αγνοεί πως για να ασφαλίσει κανείς μία οικία 100 τετραγωνικών μέτρων για φωτιά θα χρειαστεί περίπου 5-7 ευρώ το μήνα.

Αυτό το κενό «πληροφορίας» πρέπει να γεφυρώσει η ασφαλιστική αγορά και να προετοιμάσει το έδαφος για την ανάπτυξη εργασιών και την παροχή χρήσιμων προϊόντων στους πολίτες.

Πηγη: Insurance World

 
Αυστηρά πρόστιμα και ποινές για 700.000 ανασφάλιστα οχήματα PDF Εκτύπωση E-mail

 

 

Ο εντοπισμός και ο καταλογισμός προστίμων στους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων, που σύμφωνα με τα νεότερα διασταυρωμένα στοιχεία ανέρχονται σε 700.000, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των δράσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) στο κυνήγι της απώλειας εσόδων. Τον δρόμο ανοίγει η επικαιροποίηση των διαφορετικών αρχείων που τηρούνται από τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών για τα κυκλοφορούντα οχήματα που έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, αλλά και από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, για το πόσα είναι τα ασφαλισμένα οχήματα. Η διασταύρωση των οχημάτων που περιλαμβάνονται στα τρία διαφορετικά αρχεία, λύνει τα χέρια του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων για την ενεργοποίηση του νόμου, που προβλέπει υψηλά πρόστιμα έως και 750 ευρώ, για τους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων.


Οπως προκύπτει από τη διασταύρωση των στοιχείων από τις τρεις βάσεις δεδομένων, ένας σημαντικός αριθμός, που υπολογίζεται στις 250.000 περίπου είναι τα ανασφάλιστα Ι.Χ., ενώ στις 320.000 ανέρχονται τα ανασφάλιστα δίκυκλα. Σημαντικός είναι επίσης και ο αριθμός των ανασφάλιστων φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, που υπολογίζονται στις 120.000, ενώ μεταξύ των επαγγελματικών οχημάτων που φέρονται να κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη περιλαμβάνονται και 1.800 περίπου ΤΑΧΙ.

Από τη διαδικασία των διασταυρώσεων που είναι πλέον συνεχής και σε πραγματικό χρόνο, στον βαθμό που όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες υποχρεούνται να ενημερώνουν το Κέντρο Πληροφοριών που τηρεί η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών για κάθε νέο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που συνάπτεται, έχουν εντοπιστεί και 120.000 οχήματα που εμφανίζονται ότι διαθέτουν διπλή ασφάλιση. Ενας σημαντικός αριθμός εξ αυτών είναι από λάθος καταγραφής του αριθμού κυκλοφορίας του ασφαλισμένου αυτοκινήτου, ενώ μια δεύτερη περίπτωση λάθους είναι, η μη έγκαιρη διαγραφή του αυτοκινήτου, που αλλάζει ασφαλιστική εταιρεία και ασφαλίζεται σε μία νέα.

Η αδυναμία αυτή αντιμετωπίζεται μετά την ψήφιση του νόμου που καταργεί το προσωρινό σήμα και προβλέπει την άμεση πληρωμή του ασφαλίστρου με τη λήξη της περιόδου ασφάλισης, καταργώντας ουσιαστικά την άτυπη περίοδο χάριτος, που υπήρχε μέχρι σήμερα από τη μέρα λήξη της ασφάλισης έως την επίδοση του νέου συμβολαίου. Σημειώνεται ότι ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους κατόχους, ως εξής:

1. Διοικητικές κυρώσεις:

• Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 μέρες.

• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.

• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.


2. Ποινικές κυρώσεις:

• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη ΓΓΠΣ σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Σημαντικό ρόλο στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, παίζουν μέχρι σήμερα οι έλεγχοι της Τροχαίας, που σύμφωνα με τα στοιχεία ανήλθαν μέχρι τα τέλη Απριλίου στις 450.000. Από τους ελέγχους αυτούς, επιβεβαιώνεται ότι τα ανασφάλιστα είναι το 15% περίπου αυτών που ελέγχθησαν, επαληθεύοντας και τις εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για 700.000 οχήματα περίπου. Η εντατικοποίηση των ελέγχων έχει οδηγήσει πάντως στην αύξηση του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων, τα οποία σύμφωνα με την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών ανήλθαν στα τέλη Απριλίου στα 5,7 εκατομμύρια, από 5,6 εκατομμύρια περίπου στα τέλη του 2013 και 5,3 εκατομμύρια στα τέλη του 2012. Η αύξηση είναι γεωμετρική εάν συνυπολογιστεί ότι ένας σημαντικός αριθμός κατόχων αυτοκινήτου κατέθεσε στα τέλη του 2013 τις πινακίδες του οχήματός του.

 
Ανασα για πολλους κατοχους Ι.Χ, Αυτοκινητων PDF Εκτύπωση E-mail

Τα... αυτιά τους τρίβουν οι ιδιοκτήτες μικρών και μεγάλων Ι.Χ., καθώς μετά από ένα ορυμαγδό δυσάρεστων ανακοινώσεων και επώδυνων φορολογικών μέτρων, το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να καταστήσει λίγο πιο «ελαφρύ» το βάρος της χρήσης των αυτοκινήτων.

Κατ' αρχήν, με

βάση τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, τουλάχιστον 32.000 οχήματα από το σύνολο των 135.000, που έχουν τεθεί σε ακινησία από τον περασμένο Νοέμβριο, θα ξαναπάρουν πινακίδες, μετά από τη δυνατότητα που δόθηκε στους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.

Έτσι για Ι.Χ. 1400 κυβικών εκατοστών, αντί τελών κυκλοφορίας 240 ευρώ, θα πληρωθούν 160 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 120 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο.

Για 1.800 κυβικά, αντί 300 ευρώ, θα πληρωθούν 200 ευρώ ή 150 ευρώ εάν η ακινησία αρθεί τον Μάιο ή τον Ιούλιο αντιστοίχως. Για 2.000 κυβικά, αντί 660 ευρώ, θα πληρωθούν 440 ευρώ εάν ο ιδιοκτήτης πάρει τις πινακίδες τον Μάιο ή 330 ευρώ εάν τις πάρει τον Ιούλιο.

Για 2.500 κυβικά, αντί 880 ευρώ, θα πληρωθούν 584 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 438 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο.

Αν και θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως αυτονόητο, το υπουργείο Οικονομικών προώθησε, επίσης, διάταξη που ορίζει ότι ως έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων, που έρχονται από το εξωτερικό ως μεταχειρισμένα, δεν θεωρείται, πλέον το έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά το έτος όπου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο εξωτερικό.

Με την αλλαγή αυτή, τα τεκμήρια γίνονται πιο «ελαφριά» και μάλιστα από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Για παράδειγμα, μεταχειρισμένο Ι.Χ. 1.400 κυβικών εκατοστών με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα το 2009 επιβαρυνόταν έως τώρα με τεκμήριο 5.200 ευρώ, ενώ εάν το πραγματικό πρώτο έτος κυκλοφορίας είναι το 2007, το τεκμήριο «προσγειώνεται» στις 3.640 ευρώ.

Ως αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών στα τεκμήρια των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, βαθιές ανάσες θα πάρουν και όσοι έχουν τέτοιο όχημα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, που ως γνωστόν επιβαρύνεται και με Φόρο Πολυτελείας, που υπολογίζεται επί των τεκμηρίων.

Αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 440 ευρώ, επειδή θεωρήθηκε ότι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2012, όταν δηλαδή έγινε η εισαγωγή του στην Ελλάδα, φέτος θα επιβαρυνθεί με 308 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2007, ενώ εάν είναι το 2003, έχει συμπληρώσει 10ετία απαλλάσσεται από τον Φόρο Πολυτελείας!

Αντιστοίχως, αυτοκίνητο 2.700 κυβικών εκατοστών μεταχειρισμένο εισαγωγής, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα το 2011, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 1.510 ευρώ, φέτος θα επιβαρυνθεί με 1.057 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2006, ενώ εάν είναι το 2003 θα απαλλαγεί πλήρως!

Πηγή: iefimerida.gr

 
Οι αλλαγές στην ασφάλισή που πρέπει να γνωριζεις PDF Εκτύπωση E-mail

asfalies patra

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ασφαλίζεις το αυτοκίνητο σου θα δεις μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα, μιας και θα ισχύσει νέο καθεστώς, το οποίο καταργεί το αυτοκόλλητο σήμα ασφάλισης, ενώ οι ασφαλιστικές υποχρεώνονται να απαντούν μέσα σε τρεις μήνες για τις αιτήσεις αποζημιώσεων διαφορετικά καλούνται να πληρώσουν τόκους υπερημερίας. Οι ακόλουθες ενέργειες περιλαμβάνονται στο άρθρο 169 του οικονομικού νομοσχεδίου που έχει ως στόχο να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ασφάλισης και αποζημιώσεων των οδηγών.

Αρχικά καταργείται η ανανέωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος ο ασφαλιζόμενος θα πρέπει να ζητήσει την ανανέωση του συμβολαίου του που δεν θα πραγματοποιείται πλέον αυτόματα. Η σύμβαση θα ανανεώνεται μόνο μετά την καταβολή του ασφαλίστρου.

Επίσης καταργείται το προσωπικό και μόνιμο αυτοκόλλητο σήμα ασφάλισης του αυτοκινήτου και θα αντικατασταθεί από την απόδειξη πληρωμής του συμβολαίου.

Καθιερώνεται μία κάλυψη 16 ημερών για τον οδηγό μετά την λήξη του συμβολαίου του εφόσον δεν υπάρξει ανανέωση, ενώ δίνεται 10ημερη προθεσμία αποζημίωσης στον δικαιούχο.

Εξισώνονται όλα τα είδη δηλώσεως ατυχήματος είτε από τον ασφαλισμένο είτε από τον δικαιούχο ασφαλίσματος και δνεται προθεσμία τριών μηνών στις ασφαλιστικές εταιρείες να απαντήσουν στις αιτήσεις αποζημιώσεων, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαστεί να καταβάλλουν τόκους υπερημερίας.

Τέλος ορίζεται ότι θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία του ασφαλιστή με τον ασφαλισμένο προκειμένου να ενημερώνεται εκ των προτέρων για την ανανέωση του συμβολαίου του, ενώ η επικοινωνία μπορεί να γίνεται με επιστολή, ηλεκτρονική αλληλογραφία, fax, ηχητικό ή γραπτό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο του ασφαλισμένου.


Σχέδιο τροποποιήσεων στο Π.Δ. 237/1986

1. Το άρθρο 5 παρ. 2 του π.δ. 237/86 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

« 2. Η κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη:

Α. αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη επίσης ασφάλισης,

Β. ισχύει για όσο χρόνο ορίζεται στο ασφαλιστήριο, και

Γ. αποδεικνύεται, έναντι των οργάνων που είναι αρμόδια για την επιβολή των κυρώσεων επίσης παρ. 4 του παρόντος, από την κατοχή του ασφαλιστηρίου, το οποίο αποστέλλει ο ασφαλιστής στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη επίσης ασφάλισης εντός πέντε ημερών από την είσπραξη του ασφαλίστρου.

Δ. Σε περίπτωση ελέγχου από όργανα, που είναι αρμόδια για την επιβολή των κυρώσεων, εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος των πέντε (5) ημερολογιακών ημερών αρκεί η προσκόμιση της απόδειξης πληρωμής του απαιτούμενου ποσού ασφάλισης του οχήματος.».

2. Στο άρθρο 5 του π.δ. 237/86 μετά το τέλος της παραγράφου 2, προστίθενται παράγραφοι 2.α., 2.β. και 2.γ. ως εξής:

«2.α. Η ασφαλιστική επιχείρηση μπορεί να αντιτάξει τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης έναντι του ζημιωθέντος τρίτου, μετά την πάροδο δεκαέξι (16) ημερών από την επομένη της ημερομηνίας που ορίζεται με το ασφαλιστήριο ότι λήγει η ισχύς της, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, ή ενημέρωση του λήπτη της ασφάλισης, ή/ και του ασφαλισμένου.

2.β. Ανανέωση της ασφαλιστικής σύμβασης επιτρέπεται μόνον μετά την εμπρόθεσμη καταβολή του ασφαλίστρου της επόμενης ασφαλιστικής περιόδου, το αργότερο έως την λήξη της ισχύουσας ασφαλιστικής σύμβασης, και υπό την προϋπόθεση ότι η ασφαλιστική επιχείρηση δεν έχει εφαρμόσει τη διαδικασία του άρ. 11β του παρόντος.

2.γ. Η ασφαλιστική επιχείρηση ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο το Κέντρο Πληροφοριών για την έναρξη και τη διάρκεια ισχύος κάθε νέας ασφαλιστικής σύμβασης και κάθε ανανέωση αυτής».

3. Το στοιχείο α) της παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 237/86 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί εμπλοκής οχήματος σε ατύχημα επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για δύο (2) χρόνια και επί υποτροπής για τρία (3) χρόνια.».

4. Στο στοιχείο α. της παρ. 6 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86 πριν από τις λέξεις «αιτιολογημένη προσφορά» προστίθεται η λέξη «έγγραφη».

5. Στο στοιχείο β. της παρ. 6 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86 πριν από τις λέξεις «αιτιολογημένη απάντηση» προστίθεται η λέξη «έγγραφη».

6. Στο στοιχείο α) της παρ. 7 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86 πριν από τις λέξεις «αιτιολογημένη προσφορά» προστίθεται η λέξη «έγγραφη».

7. Στο στοιχείο β) της παρ. 7 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86 πριν από τις λέξεις «αιτιολογημένη απάντηση» προστίθεται η λέξη «έγγραφη».

8. Στο άρθρο 6 του π.δ. 237/86 προστίθεται όγδοη παράγραφος ως εξής: «8. Ο χρόνος πληρωμής που αναφέρει η προσφορά αποζημίωσης, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημέρες από την προσφορά, εκτός αντίθετης ειδικής συμφωνίας των μερών. Αν συμφωνηθεί αυτούσια αποκατάσταση της ζημιάς, ο χρόνος αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τις είκοσι ημέρες (20) από τη συμφωνία, εκτός αντίθετης ειδικής συμφωνίας των μερών.».

9. Στο άρθρο 6 του π.δ. 237/86 προστίθεται ένατη παράγραφος ως εξής: «9. Για την εφαρμογή των παρ. 6 και 7 του παρόντος, με την αίτηση αποζημίωσης εξομοιώνονται οι δηλώσεις ατυχήματος που υποβάλλονται σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 1 του παρόντος, η τυχόν φιλική δήλωση τροχαίου ατυχήματος του Συστήματος Άμεσης Πληρωμής (Σ.Α.Π.), και κάθε εν γένει έγγραφη με επιστολή, είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία, ή τηλεομοιοτυπία ενημέρωση προς τον ασφαλιστή, είτε από τον ασφαλισμένο, ή τον λήπτη της ασφάλισης, είτε από τον τρίτο δικαιούχο αποζημίωσης, ότι επήλθε ο ασφαλιζόμενος κίνδυνος.».

10. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86 αντικαθίσταται η φράση «μετά τη λήξη του διμήνου», σε «μετά τη λήξη του τριμήνου».

11. Η παράγραφος 4 του άρθρου 6α του π.δ. 237/86 διαγράφεται από το άρθρο 6α και προστίθεται αυτούσια στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 237/86.

12. Η παρ. 1 του άρθρου 6α του π.δ. 237/86 καταργείται.

13. Η παρ. 2 του άρθρου 6α του π.δ. 237/86 αναριθμείται σε παρ. 1 και η παρ. 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Όπου προβλέπεται έγγραφη επικοινωνία του ασφαλιστή με το λήπτη της ασφάλισης, ή τον ασφαλισμένο, ή το δικαιούχο αποζημίωσης, η επικοινωνία αυτή μπορεί να γίνεται είτε με επιστολή, είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία , ή τηλεομοιοτυπία, ή με αποστολή μηνύματος σε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, σε στοιχεία επικοινωνίας που οι τελευταίοι έχουν δηλώσει εγγράφως, ή με νόμιμα ηχογραφημένη συνομιλία ότι επιθυμούν μέσω αυτών να συναλλάσσονται με τον ασφαλιστή..»

14. Η παρ. 2 του άρθρου 11 του π.δ. 237/86 καταργείται και οι παρ. 3 και 4 αναριθμούνται σε 2 και 3 αντιστοίχως.

15. Το άρθρο 11α του π.δ. 237/86 αντικαθίσταται ως εξής:

«Πρόωρη λύση της ασφαλιστικής σύμβασης

1. Τα μέρη που συμβάλλονται στην ασφαλιστική σύμβαση μπορούν να λύουν αυτήν, οποτεδήποτε, με έγγραφη συμφωνία.

2. Ο λήπτης της ασφάλισης ή/και ο ασφαλισμένος μπορούν να καταγγέλλουν την ασφαλιστική σύμβαση οποτεδήποτε, με επιστολή που αποστέλλεται είτε με μορφή τηλεομοιοτυπίας είτε ηλεκτρονικά, στα στοιχεία επικοινωνίας που αναγράφει η ασφαλιστική επιχείρηση στην επίσημη ιστοσελίδα της και στα κάθε είδους έντυπά της. Τα αποτελέσματα της καταγγελίας ως προς τα συμβαλλόμενα μέρη επέρχονται άμεσα από την ημερομηνία περιέλευσης αυτής στην ασφαλιστική επιχείρηση.

3. Η ασφαλιστική επιχείρηση μπορεί, με επιστολή, να καταγγείλει την ασφαλιστική σύμβαση μόνο για παράβαση ουσιώδους όρου αυτής από τον λήπτη της ασφάλισης, ή τον ασφαλισμένο, και βαρύνεται με την απόδειξη της παράβασης. Με τη δήλωση της καταγγελίας, η οποία απευθύνεται στο λήπτη της ασφάλισης, ή/ και τον ασφαλισμένο, γνωστοποιείται ότι, η μη συμμόρφωσή τους με τον παραβιασθέντα ουσιώδη όρο εντός τριάντα (30) ημερών από την επίδοση της καταγγελίας, επιφέρει τη λύση της ασφαλιστικής σύμβασης.

4. Η επιστολή της προηγούμενης παραγράφου αποστέλλεται στη διεύθυνση της κατοικίας, ή διαμονής του λήπτη της ασφάλισης, ή/ και του ασφαλισμένου που αναγράφεται στο ασφαλιστήριο. Ως κατοικία, ή διαμονή θεωρείται και η τελευταία διεύθυνση που ο λήπτης της ασφάλισης, ή/ και ο ασφαλισμένος δήλωσε εγγράφως στην ασφαλιστική επιχείρηση. Τα αποτελέσματα της επιστολής επέρχονται ανεξάρτητα από την άρνηση του λήπτη της ασφάλισης, ή/ και του ασφαλισμένου να παραλάβουν αυτή, ή τη μη ανεύρεσή τους στις διευθύνσεις κατοικίας, ή διαμονής, ή τη μη προσέλευσή τους στο Ταχυδρομείο για την παραλαβή της.

5. Σε κάθε περίπτωση πρόωρης λήξης της ισχύος της σύμβασης ασφάλισης σύμφωνα με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου, και πάντως όχι νωρίτερα από την 30η μέρα από την αποστολή της σχετικής επιστολής, η ασφαλιστική επιχείρηση ενημερώνει σχετικά το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου. Η ασφαλιστική επιχείρηση δύναται να αντιτάξει έναντι του τρίτου ζημιωθέντος τη λύση της σύμβασης ασφάλισης μόνον μετά την πάροδο δεκαέξι (16) ημερών από την ενημέρωση του προηγούμενου εδαφίου.».

16. Στην παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 237/86, μετά τις λέξεις «αρμόδια αρχή», προστίθενται οι λέξεις «κατά τις διατάξεις του άρθρου 49 παρ. 2γ του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ Α 57)».

23. Η παρ. 4 του άρθρου 38 του π.δ. 237/86 καταργείται.

24. Εισάγεται τελική διάταξη με το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Τελικές Διατάξεις

Καταργείται η υπ’ αριθμ.Κ4/2674/14.12.1977 (ΦΕΚ Β΄ 1291) Απόφαση του Υπουργού Εμπορίου.».

Σχέδιο τροποποιήσεων στο Ν. 3867/2010

1. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 3867/2010 προστίθεται νέo εδάφιo με το εξής περιεχόμενο:

«Η Τράπεζα της Ελλάδος δύναται να ακολουθεί, με την έκδοση σχετικών κανονιστικών της πράξεων, τις κατευθυντήριες γραμμές, συστάσεις και τα πρότυπα που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. α του άρθρου 8 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1094/ 2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (L 331, 15.12.2010)».

Σχέδιο τροποποιήσεων στο Ν.Δ. 400/ 1970

Η περίπτωση λγ΄ του άρθρου 2Α του ν.δ. 400/1970 τροποποιείται ως εξής:

«λγ. «Εκκαθαριστής» είναι κάθε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, διοριζόμενο από τις αρμόδιες αρχές ή κατά περίπτωση από τα διοικητικά όργανα ασφαλιστικής επιχείρησης, έργο του οποίου είναι η διαχείριση των διαδικασιών εκκαθάρισης.


πηγή: www.autoblog.gr




 
«ΈναρξηΠροηγούμενο1234ΕπόμενοΤέλος»

Σελίδα 1 από 4

INtrust solutions

Διεύθυνση: Όθωνος Αμαλίας 90 & Μιαούλη
τ.κ 26 222, Πάτρα

Τηλ. 2610 333.273
Fax.: 2610 330.165
E-mail: info(@)intrustsolutions.gr.